tisdag 28 februari 2012

Sista dagen


Igår gjorde jag min sista dag på både KSS och Mava. Det fanns inte mycket tid över till att tänka på att det var den sista arbetsdagen. Det var fullbelagt och fyra färger öppna, så tankarna fick gå till att prioritera arbetsuppgifterna. Men när passet var över blev det en liten lugn stund innan det bar av hemåt.

Det blev en sista kopp kaffe i personalrummet med kollegorna och dem kommer jag att sakna nu när jag går vidare. För även om det varit extra tufft sista tiden, tråkiga arbetstider och mycket patienter, så finns det ju en anledning till att jag stannat kvar på avdelningen i så många år. Jag har trivts jättebra och där finns underbara människor som givit mig många skratt. :-)

Men nu går jag vidare till nya underbara människor och en mer planerad arbetsvecka. Bättre arbetstider får jag på köpet. :-) Jag tar med mig fem års akutvårdserfarenhet och måna fina minnen, och min kaffemugg! :-) Den var inte min från början men efter daglig användning från min sida, sa muggens ägare att det var väl lika bra att jag fick den.... :-D Tack för det Marie!


Hemma väntade en överraskning. Patrik, som varit den som gnällt mest på mina arbetstider, hade köpt champagne och ett presentkort på "fiskfotbad" till mig. För att fira min nya tjänst. Så med lite gott tilltugg blev det några glas skumpa, en vanligt men ändå inte vanlig måndagkväll. Tack för det kära du!

4 kommentarer:

  1. Vi kommer sakna dig ska du veta!!!!! Men vi ses ju ändå!
    Vilken man du har, fixar å donar för bara lilla dig. Håll hårt i honom!
    Kram så länge
    /Maria G

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är tillbaka på nya jobbet nu, och att sista veckorna på mava är över :-)
    Förstår att det är blandade känslor dock!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att du går där ifrån mot ditt nya jobb med blandade känslor. Hoppas att du kommer att trivas på det nya med handikappade barn. Du är duktig. Skönt med andra arbetstider som passar familjen mer. Mindre stress kan jag tänka mig. Eller på ett annat sätt. Gulligt av min bror att överraska dig med gottigott. Kram, Mia.

    SvaraRadera
  4. Finally!!
    Nu vet du vad du gör fram till pension :-)
    Och jag åt mig liiite av äran, så P vet var jag bor om han känner för att bjuda på ett glas skumpa. Inte den orangea sorten bara. ;-)
    Kram

    SvaraRadera