torsdag 16 juli 2015

Walk down memory lane




Igår var jag och tog en lunch på stan med en av mina äldsta vänner. Jag och Jannicke växte upp tillsammans och umgicks mycket då vi gick på högstadiet och framåt.

Då båda nu har familj och barn blir det mer sällan vi ses men så ser ju våra liv ut. Vissa perioder i livet hinner vi inte med allt vi vill.

På bilden ovan är vi 17 år och är på några dagars semester på kusten i husvagn, tillsammans med två andra tjejkompisar. Man kan säga att vi hade lite olika inriktning när vi var där nere.

Att umgås med gamla vänner som man inte sett på länge kan både vara väldigt väldigt trevligt, som igår. Men även väldigt ångestladdat. Man hamnar lätt tillbaka i de roller man hade förr även om det gått många år och man är inte alls samma person längre.

Oavsett om det går några månader eller år mellan de gånger jag och Jannicke ses så känner iallafall jag att det aldrig är svårt att ses där vi är nu i livet. Vi fastnar inte i det gamla eller förställer oss i det nya. Vi är de vi alltid varit och det betyder mycket för mig.

Vi får se när nästa tillfälle att ses ges. Men oavsett när i tiden det blir vet jag att det blir väldigt trevligt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Där satte du orden mitt i prick :) Stor kram på dig!!

    SvaraRadera