söndag 8 januari 2012

6-års dagen


Klockan 04 på morgonen den 8 januari 2006, kom Julia till världen. Det var sex år sedan idag. Vart har de åren tagit vägen? Det känns som alldeles nyss jag höll det lilla knyttet i famnen och kände mig så osäker i min mammaroll. Till hösten börjar hon förskoleklass..... Men idag var det då dags att fira sex år.

På morgonen blev det paketöppning och skönsång vid sängkanten. Julia vaknade tidigt och fick ligga bra länge och vänta på att jag, Patrik och Linus skulle göra allt iordning. Fast jag tror att även om det bara hade tagit fem minuter hade hon tyckt det tog lång tid.... ;)






Sen blev det lyxfrukost; amerikanska pannkakor, på Julias egen begäran. Och sen var det bara att vänta.... Julias klocka gick alldeles för långsamt innan gästerna kom klockan 16. Min egen klocka gick alldeles för snabbt, som vanligt. :-)

Det blev presentöppning och därefter bjöds det på lättare förtäring. Som vanligt hann jag aldrig med att titta på vad hon fick av vem utan det får man ta reda på när alla paket har öppnats.






Och efter detta var det då dags för tårtan och att blåsa ut de sex ljusen. Det tog emot att sätta ljus i tårtan i år, men självklart skulle Julia få blåsa ut ljus och önska sig något. Vi både glömde att sjunga för henne och att hurra kom jag på nu när jag sitter här och skriver. :-)




Även i år blev det en barbietårta, vilket Julia var mer än lycklig över. Den innehöll ljusa bottnar och var fylld med hallonmousse och vit chokladmousse, givetvis med recept från Toves blogg. :-) Tårtan var uppskattad men trots det blir det alltid så jättemycket kvar. Jag förstår inte riktigt den ekvationen. Det mesta försvann dock när gästerna gick hem då alla mer eller mindre blev tvingade till att ta med sig en stor bit.


Linus som inte äter tårta, hör och häpna, fick en glasspinne istället. Och blev mycket nöjd med det.

Suzie och Jonathan var de som stannade kvar sist. Ljudnivån höjdes då extra mycket när Julia och Jonathan gjorde av med den lilla energin som de hade kvar. ;-) Suzie var snäll och hjälpte mig med disken, så nu behöver jag inte se den när jag vaknar i morgon. Tack så mycket för det.


Julia somnade nöjd och glad i sin säng. Lite besviken över att hon inte fick sova med sitt nya påslakan med prinsessor som hon fick av morfar och Susann, men man kan ju inte få allt. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar