lördag 7 januari 2012

Åter i tjänst


I måndags var det dags att åter dra på sig den vita arbetsdräkten och stämpla in på sjukhuset. Det var fyra månader sedan sist, då jag varit tjänstledig sedan 1 september. Jag testade ett helt annat vårdrelaterat arbete, med funktionshindrade barn, vilket gav mersmak. Så nu gästspelar jag två månader på sjukhuset för att sedan gå tillbaka till habiliteringen och min nya tjänst. :)

När man är borta en tid från en akutvårdsavdelning, om så bara några månader, märker man när man kommer tillbaka att mycket har ändrats. Jobbet är det samma och det är man inne i igen nästan omgående, men det är nya ansikten bland personalen och nya rutiner att lära sig.

Men veckan gick snabbt och det firade vi med något riktigt gott i fredags; pepparbiff, tsatziki och sallad. Och till detta några glas rött. :) Mycket bättre än så blir det inte.

5 kommentarer:

  1. Oh Liselott.
    Så kul att lära känna dig lite, du är en toppen kollega och nu är vi båda på väg mot nya mål.... Tror vi kommer hålla kontakten efter KSS mä... Men du servera du inget mer till biffen?????
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Härligt att det gått bra. Ser gott ut, maten. Kram, Mia.

    SvaraRadera
  3. Skönt att det bara är 2 månader!
    Maten ser mumsig ut, är det kolhydrats diet? ;-D

    SvaraRadera
  4. Sofia, klart vi ska hålla kontakten. :-) Tycker det har varit ett nöje att jobba med dig, synd att det inte har blivit så många nätter bara. Nej, jag serverade inte annat till köttet. En rejäl köttbit, en matig sallad och tsatziki, det är rätt mättande faktiskt. :-)

    SvaraRadera
  5. FruW, nej det är ingen diet. Sånt håller vi inte på med, inte jag i alla fall. :-) Men ibland räcker det med en rejäl köttbit, matig sallad och något gott till detta. :-)

    SvaraRadera