söndag 22 april 2012

Man och hustru


Idag firar vi 6-årig bröllopsdag här hemma. Den 22/4 2006 döptes Julia och vi slog till och gifte oss samtidigt. Gästerna blev bjuda till dop men fick även en vigsel. :-) Det var en mycket lycklig och helt perfekt dag. Solen sken och det var en förhållandevis varm aprildag. Det hade varit mycket planerande och mycket "hysch hysch", vi fick ju fixa allt själva då vi inte kunde riskera att någon fattade vad som höll på att hända. Vilket också lyckades. Även om man i efterhand fick höra att vissa hade misstänkt något... men så är det väl alltid. :-)


Patrik hade ett hektiskt schema då han fick stå för markservicen den här dagen. Jag gjorde inte så mycket annat än att sitta hos frissan och amma Julia mellan varven.



Då Julia döptes samtidigt som vi vigdes så fick hon också givetvis vara med och fotograferas. Att få på sig dopklänning var inte så jätteroligt. :-)



Fotograferades gjorde vi hos fotograf Doverholm. Fotona lade vi extra krut på och det har vi inte ångrat en sekund. Det är ju något som består och som vi tittar på varje dag.


Blombuketten bestod av vita kallor, lite grönt och pärlor. Ringarna som beställdes var släta med raka kanter. I min vigselring sitter även sex stycken stenar. Jag hade en väldigt klar bild för mig hur jag ville att allt skulle se ut, ifrån brudbukett till klänning.


Jag minns känslan när vi till kyrkoklockarnas ringade, smög från församlingshemmet för att ställa upp utanför kyrkan. Jag minns känslan när de började spela den klassiska bröllopsmarchen av Mendelsshon och det var dags att gå in. Jag önskar jag hade gått långsammare så jag hade kunnat ta in allas ansikten, men nerverna gjorde att vi ganska snabbt var framme vid altaret. :-)


Efter dop och vigsel bjöds det på smörgåstårta och tårta i församlingshemmet. Alla hade något att prata om vid borden. Vi var lite traditionella och skar bröllopstårtan tillsammans. :-)



Som liten drömde jag alltid om ett storslaget bröllop. Stor fest och jag skulle ha en vacker brudklänning och verkligen känna mig magiskt vacker. Jag hade ingen storslagen fest, vilket jag inte heller saknade. Men jag kände mig magiskt vacker och känner att dagen inte kunnat bli bättre än den blev.

2 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen. Den minns jag väl, eran. Både jag och pappa hade misstänkt att ni skulle gifta er, ni såg så luriga ut. hehe. Men lika glad och förvånad blev jag när vi väl fick se er.

    Minns hur jag hörde Julia gråta och sedan kom Mendelsson. Luriga ni. ;-} Det var en fin dag.

    Kram, Mia med familj.

    SvaraRadera
  2. Grattis på bröllopsdagen :-D Det var synd att man missade den dagen! Kram

    SvaraRadera