onsdag 4 maj 2011

Dag på förskolan

Idag har jag varit med Julia på hennes förskola för att se hur de har det och vad de gör på dagarna. Patrik var med när hon gick på Larven, förra året och nu tyckte jag att det var dags för mig att göra ett besök på hennes avdelning Spindeln. Julia har verkligen sett fram emot detta och imorse vaknade hon ledsen och yrvaken ur en mardröm som handlade om att jag inte kunde följa med henne till förskolan. :-)

Dagen var jättebra. Det var intressant att se in i verksamheten och få en bild av "förskole-Julia" och hur olik den är "hemma-Julia" ibland. :-) Dagen till ära var det skräpplockardag så vi var utrustade med handskar och påsar och gick ut på byn för att plocka skräp. Sen får man väl kalla detta vad man vill...

På eftermiddagen gjorde Linus oss sällskap inne på Julias avdelning. Det var tänkt att vi skulle äta mellanmål där alla tre men Linus hittade en hög med bilar i en bokhylla. Och sen vägrade han gå därifrån. När vi kollade till honom hade han lyckats med att klättra in i hyllan och låg där på mage och körde med bilarna. Det var precis att han fick plats.

Sen var det dags att tacka för oss och så gick vi hemåt. Jag är glad och nöjd över att ha fått den här möjligheten att vara med Julia på förskolan. När Linus blir lite äldre hoppas jag att jag kan göra det samma tillsammans med honom.

1 kommentar:

  1. Vad sött det där med att Linus låg och lekte med bilarna i hyllan. Kul för både dig och Julia att ni fick en dag ihop på dagiset. Kramen, Mia.

    SvaraRadera