onsdag 20 juli 2016

Bad vid Flämslätt

Efter jobbet idag förberedde jag en liten utflykt för mig och barnen. Picknickkorgen packades med baguetter, kaffe och saft sen begav vi oss till Flämslätt för lite kvällsbad.


Flämslätt med kursgård och badplats ligger bortanför Lerdala. Vägen dit över Säter och Berg är så vacker.

Det var ganska mycket folk vid badplatsen då vi kom dit efter 18. Jag som är en badkruka fick bara bestämma mig att nu är det bad. Så med bestämda steg gick jag ut i vattnet och det var riktigt skönt. Julia och Linus var de som fegade. :)


Badplatsen är inte så stor men mysig med liten sandstrand. Botten är sand och lite småsten. En liten avgränsad del finns för de mindre barnen. Två bryggor leder ut i sjön och där de slutar är det riktigt djupt.

Vi fikade efter första badomgången och sen tog vi ett dopp till. Därefter fikade vi igen. :)


Sen skulle det byggas och grävas tills klockan blev över 20 och solen nästan försvunnit bakom trädtopparna. Linus var arg och ville ändå inte åka hem. :) Löftet om att vi åker även imorgon kväll fick honom tillslut att lämna sanden och byta om.

Ja så imorgon kväll blir det bad vid Flämslätt igen. :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar