tisdag 9 augusti 2016

Kreativ dag

Idag har det hänt mycket här hemma. Saker som vi själva har gjort och saker vi fått hjälp med.

Patrik och pappa har varit ute i ordenslokalen och dragit el och satt kontakter och dimmers. Det blir riktigt snyggt.

Jag drog igång igår och röjde ur Linus rum på leksaker som inte leks med och böcker som är för mindre barn. Det ledde till att jag kände för att göra om.


Började med att möblera om lite. Sen kände jag att jag ville göra lite mera. Sagt och gjort. På morgonen tvättade jag väggarna med målartvätt och spacklade igen gamla spikhål.





På förmiddagen tog jag bilen till färgaffären och köpte färg. Hoppas att Linus blir nöjd. Han får inte se rummet innan det är färdigt. :)


Blått istället för grönt.





Efter första strykningen. Den blå färgen återfinns i hans randiga tapet. :)

När jag var i stan "tunneltvättade" jag även bilen.


Christian, min bildoktor, hade lovat att hjälpa mig med att färga i de stenskott jag fått i lacken på motorhuven. Så för att underlätta var det bäst att tvätta bilen ordentligt.


Jag gillar ju min bil. Det är synd att det blivit märken i lacken, är väl alla resor till Örebro som är boven. På måndag ska jag byta framruta också, sen är det fin och hel igen. ;)


Christian är petnoga med bilar så jag kände att mina vita var i säkra händer.


Patrik övervakade arbetet åt mig då jag valde att återvända till mina färgbyttor, därav min kulörta klädsel. :)

Resultatet blev jättefint! Tack Christian för hjälpen. Jag återkommer när min bil behöver vård igen.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar