söndag 23 oktober 2011

Bortbjudna en lördagkväll

I går var vi bortbjudna på middag hos min pappa och hans särbo. Det blev en väldigt trevlig tillställning med god mat och dryck. Jag såg min chans att testa ett nytt recept jag hittade för ett tag sedan och erbjöd mig snabbt att göra en kaka till kaffet. Och den var riktigt lyckad vill jag lova. Rekommenderas starkt. För att lyxa till det extra så blev vi hämtade här hemma och sedan hemskjutsade på kvällen vilket innebar att både jag och Patrik kunde ta något gott till maten. :-)




Förrätt som alltid går hem; toast skagen! Huvudrätten bestod av kasslergryta med ris. Den var det ingen som hade tid att ta kort på då det smakade så jättebra att vi var upptagna med att äta.


Linus och morfar ägnade en stor del av kvällen åt bilar, både att leka med på golvet och att läsa om i tidningar.


Den otroligt goda kakan till kaffet, lyxig chokladkolapaj. Receptet hittar du här. Räcker till många då den är söt så smala bitar blir bäst.


Guld i glas. Patrik testade likör med guldflagor. Jag avstod då jag kände doften, vilket påminde lite väl mycket om Galliano...




Som sagt så bjöds det på både mat och dryck. Jag bjöds på grogg på Captain Morgan, någon hade sagt att det var gott och sött. Och det var det... :-)




Tack för en väldigt trevlig kväll. Nästa gång är det vi som bjuder och då får det bli taxi hem för gästerna. :-)

1 kommentar: