fredag 21 oktober 2011

En ljuspunkt i mörkret


Så här på hösten är det alltid extra mysigt med levande ljus, både inomhus och utomhus. Jag är på jakt efter en ny stor lykta att ställa på trappan då min gamla gick sönder förra året. Men fram tills att jag hittar just en sådan jag vill ha har jag skaffat mig något annat som lyser upp min utetrapp. :-) Årets pumpalykta! Och jag tycker den lyser riktigt fint där ute i mörkret. Synd bara att den inte håller så länge. De brukar klara några frostnätter innan de blir alldeles geleaktiga och mysiga... Men fram tills dess ska den brinna varje kväll!


Linus hälsar på pumpan. Han verkade inte tycka att den var det minsta otäck. Kan bero på att jag gjorde en "snäll" pumpa eller att han är en tuff kille. :-)

2 kommentarer:

  1. Jätte fin! Är också på jakt efter en ny lykta då min också gått sönder! Det finns väldigt fina på blomsterlandet :-)

    SvaraRadera
  2. Jätte fin pumpa. Mysigt med tända ljus och liknande så här års. Idag hängde Henke ut fågelmat på ballkongen. Kram, Mia.

    SvaraRadera