lördag 22 oktober 2011

Frisörbesök


Nästa vecka är det fotografering för Linus och Julia på förskolan. Och i år är det inte bara gruppkort utan även enskilda. Och då duger det inte att jag drar fram saxen och försöker fixa till Linus kalufs. ;) Därför åkte hela familjen iväg idag på förmiddagen för att Linus skulle få klippa sig. Det blev en intressant tillställning. Jag fick sätta mig med Linus i knät i frisörstolen. Det hela började bra med att Linus totalvägrade att ha en sådan där kappa på sig för att slippa få hår överallt. Så det var bara att glömma. Jag fick försöka att täcka honom med den jag hade på mig.

Linus fick titta på Tom och Jerry undertiden han klipptes men det var inte heller så intressant. Han ville helst av allt bara vända på huvudet och fäkta bort det som var i håret på honom. :) Men med en otroligt tålmodig och duktig frisör samt två föräldrar som ansträngde sig till max för att avleda Linus uppmärksamhet från sitt hår, blev det riktigt bra. Han fick en fin frisyr och hade båda öronen kvar. Så nu är han redo för fotografering på måndag. :)






Nyklippt och ganska nöjd. Fick en kaka av Julia som lite tröst. ;-) Det fanns småhår överallt så det var bara att ta av tröjan och skaka.

1 kommentar:

  1. hehe :-D Inte lätt att förstå varför man måste klippa sig som liten. Blev fint. Här hemma går det jätte bra att klippa både barnen och maken. Visst de små sitter inte alltid stilla men till slut så blir det klart. Då vill de små spegla sig. Kram, Mia.

    SvaraRadera