torsdag 19 december 2013

Allt handlar om planering

Hur ligger ni till med julplaneringen? Julklapparna inhandlade och julmaten köpt?

Varje år tänker jag att jag ska förbereda och planera för att undvika stress sista dagarna. I år har jag lyckats bättre än tidigare år. Iallafall med maten. Tycker alltid att just maten inför julafton går på lika mycket som en hel veckohandling. Men i år har jag lyckats med det jag alltid tänker att jag ska, nämligen sprida ut inköpen. Så nu är jag färdighandlad. Köttbullarna färdiga och infrysta. Skinkan är köpt och revbenen ska jag rimma i slutet av veckan. :)

Julklapparna däremot är inte riktigt på samma nivå. Men man kan ju inte lyckas med allt. :)

På söndag är det fjärde advent. Jag avslutar året med att jobba i helgen sedan väntar en ljuvlig ledighet. Ända till den 6/1!!! Så länge har jag nog aldrig varit ledig. Underbart vad tid jag får med familjen. :)

Hur lägger ni upp er julplanering?

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Ligger bra till med julklappar. Började redan i Oktober. Maten köps i morgon, har dock lagt undan 1000 kr till detta. Så att inte alla matpengar försvinner direkt :-D

    SvaraRadera