söndag 1 december 2013

Första advent

Då har nedräkningen börjat. Idag öppnades första luckan i adventskalendern och första ljuset i adventsstaken är tänt.


Linus var så lycklig i morse då han fick äta choklad innan frukost från sin kalender. :)

Vi hade bjudit in Ulla och Arne på adventsbrunch idag. För att hitta på något annat än det vanliga adventsfikat. Vad som skulle finnas med på den här bjudningen hade jag funderat länge på. För jag har aldrig bjudit in till brunch tidigare och aldrig ätit det heller om jag inte minns fel.

Det som bjöds på var nybakt vörtbröd, yoghurtpannacotta med smak av pepparkakskryddor ihop med kanelstekta äpplen, kallrökt lax, amerikanska saffranspannkakor med salmbärssylt, äggcocotter med skinka och ost, kaffe och juice. :D Temat var jul och jag måste säga att resultatet blev riktigt bra.


Brunchen avslutades med kaffe och lakritsfudgekaka och grädde. :) Alla blev riktigt mätta och nöjda. Patrik och jag åt inget mera förrän klockan blivit 19! :)

Vörtbröd har jag aldrig bakat tidigare. Efter att ha letat runt så föll jag för ett recept från bloggen Söta saker. Resultatet blev ett stort och riktigt gott bröd. Jag har tidigare trott att jag av någon anledning inte gillat vörtbröd. Men med det här resultatet så kan man inte annat än gilla vörtbröd. Doften som spred sig i köket var ljuvlig! :)

Hopps att ni också haft en riktigt fin helg samt första advent.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar