onsdag 12 januari 2011

Feber

Min stackars lille Linus är sjuk igen. Natten till tisdag var han varm som en liten spis när jag var inne hos honom. Tempen visade på 38,9. Sen har det fortsatt. Idag hade han 40,3 som mest och då var det inte mycket med honom. Han ville bara vara i min famn och orkade inget stackarn.

På Linus avdelning på förskolan går det vattkoppor. Det ska börja med feber och sen ska utslagen komma inom några dygn. På 1177, sjukvårdsrådgivningen sa man att det kan vara stor risk att det är just vattkoppor han har fått. Och då bör vi se utslag inom det närmsta dygnet. Annars är det kanske influensan....

Min stackars lille kille. Hoppas att du blir pigg snart.

3 kommentarer:

  1. Åå nej!! Det har inte jag hört talas om på myran.. kan ana att nåt är på, albin är gnällig och lite hängig! krya på honom nu. kram

    SvaraRadera
  2. Fy vad jobbigt för honom att ha hög feber. Är det vattenkoppor så kommer han troligen slippa det som äldre sen. Men inget kul för honom. Krya på dig lille vän.

    Kramar,

    Faster Mia.

    SvaraRadera
  3. Stackars Linus! Hoppas han blir bra snart igen.

    SvaraRadera