fredag 28 januari 2011

Utvärdering

I början av november prövade jag en ny rengöring samt hudkräm från Clarins; Pure Melt Cleansing Gel samt Daily Energizer Cream-Gel. Nu är dessa slut och det är dags för en utvärdering. Båda var inhandlade från Eleven, shopen där du hittar i stort sett allt inom hud- och kroppsvård.

Produkterna i sig var jätte sköna att använda. Hudkrämen tog dock slut ganska snabbt då det var en relativt liten förpackning, men den var jag väldigt nöjd med. Den var lätt och gick snabbt in i huden och lämnade en fin yta för makeup.

Rengöringen var jag dock inte lika nöjd med. Den var väldigt dryg och luktade gott men jag tyckte inte att den höll vad den lovade. Jag har läst på andra bloggar att det skulle räcka med endast den för att ta bort all makeup, vilket inte alls stämde. Ögonmakeup fick den inte bort, utan där var jag tvungen att använda en extra produkt. Sen är jag nog en sådan typ som vill att det ska luddra för att det ska kännas rent. :-) Det är ju bara en känsla, men så är det. Den här typen av rengöring fungerar först som en gel som sedan blir till en olja när man masserar den på huden och när man sedan tar på vatten blir den till en mjölk. Det var inget för mig.

Så detta blev ett engångsköp för min del. Någon annan som testat dessa produkter och har andra åsikter? Har ni några bra tips på bra rengöring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar