lördag 16 april 2011

Födelsedag


Så var det dags igen, att bli ett år äldre. Till skillnad från förra året var den här dagen väldigt lugn och det firades inte så mycket. Patrik är på Island och vi har dessutom redan firat mig i samband med att Patrik fyllde år. Men lite firad har jag allt blivit dagen till ära och det har räckt alldeles utmärkt för mig.

Imorse gjorde Julia frukost till mig. Hon bad mig gå upp och lägga mig en stund till sen tog hon fram yoghurt och gjorde smörgås till mig som hon dukade fram i köket. Med extra omsorg över porslinet för att det var min dag. :-) Underbara unge!!

Sen blev vi bjudna på lunch hemma hos familjen Bäckström och jag fick ett presentkort från La Classe. Vilket passar alldeles utmärkt då jag har tänkt gå på färganalys hos dem. Kanske var det någon som visste om detta... ;-) Efter lunchen blev det prinsesstårta och kaffe. Tack snälla Sara!

Lite senare kom mamma och det blev våfflor med glass och sylt. Som sagt, det har varit en jätte trevlig och alldeles lagom dag. Inte den mest näringsriktiga dagen dock, men brukar det vara det när man har kalas? ;-)

Imorgon är det dags för Julia att ha showavslutning på sin dans på Livingroom. Det blir uppträde på Stadsteatern och det är fest som är ledordet. Igår var vi och shoppade inför detta stora ögonblick och jag tycker allt att vi lyckades riktigt bra. En riktig festklänning hittade vi på Lindex. Julia kommer bli så vacker och det ska bli så roligt att se detta uppträde. Hon är så stolt över detta och längtar att få visa vad hon lärt sig. :-)

3 kommentarer:

  1. Kan vara skönt med en lugn födelsedag :-D
    Grattis!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. :-} Låter som en bra födelsedag. Är Patrik på Island?. Vad gör han där?, och hur länge ska han stanna?. Var inte mamma och pappa hos dig och firade dig?. Mysigt att man kan köra ihop födelsedagarna. Grattis i efterskott. Var trevligt att prata med dig igår, för bland annat att gratta. :-} Kramen och ses till Påsk,
    Mia.

    SvaraRadera
  3. P.s. Hoppas att Julia hade det roligt på dansen. D.s. Kramen, Mia.

    SvaraRadera