torsdag 7 april 2011

Jag gjorde det..

Idag har en stor sak hänt i mitt liv... Jag har varit hos frissan och klippt mig och klippt lugg!! Ja detta låter kanske banalt för vissa men för mig var det en rejäl förändring. Jag har haft mitt hår istort sett likadant sedan jag gick i nian, insåg jag med förskräckelse för ett tag sedan. Lång lugg och halvlångt lite uppklippt hår. Som för det mesta varit uppsatt i tofs. Färgen har justerats några gånger men har alltid återgått till ljus. Det som var grunden till det här beslutet var att jag för någon vecka sedan insåg att jag, på riktigt, hade fått en mängd gråa hår. Sen insåg jag att jag bara såg dötrist ut. Tror inte detta är någon 30-årskris utan snarare en insikt av en vuxen människa.

En kollega till mig klippte lugg för ett tag sedan och det förändrade hennes utseende jättemycket. Hon blev så fin och då tänkte jag att det där borde jag också kanske göra. Anledningen till att jag aldrig har haft lugg i vuxen ålder är ju för jag har självfall, vilket har omöjliggjort en lugg. Men nu har jag ju en bra plattång och det finns bra produkter, vilket det inte gjorde när jag sparade ut.

Så när jag väl kom till frissan så kände jag att det är nu eller aldrig. Och med resultatet framför mig så är jag nöjd. Det blev en rejäl förändring och jag tycker att det ser ut som jag. Det klär mitt ansikte. Linus var lite skeptisk när jag kom hem, kände nog inte riktigt igen sin mamma. Julia tyckte att det blev fint. Vi får väl se vad maken tycker när han kommer hem i kväll.... ;-D

Bilder kommer, men inte än. Mobilbild blir bara snevisande. :-)

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Härligt! Jag gjorde samma sak för ett tag sedan. Så nu har jag lugg och det klär mitt ansikte bättre än lång lugg. Ska bli kul att se resultatet sedan när du lagt upp kort på dig.

    Jag överraskade alla med ny frisyr. Har dessutom tappat över 40 kilo. Det måste man få skryta med. För det är ett gott tecken på att min hälsa blir bara bättre. :-D

    Hoppas ni har det bra. Ring när ni vill och kan. Hoppas vi ses till Påsk.

    Kram, Mia.

    SvaraRadera
  2. Oj vad spännande! Ska bli roligt att se resultatet. Du passar säkert jätte bra i det :-)
    Det är roligt att göra rejäla förändringar ibland!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Å vad spännande å MODIGT! Jobbar du i helgen?
    Kram Maria G

    SvaraRadera
  4. Du passar kanon i den nya frisyren. Men allt klär en skönhet. ;-)

    Kram

    SvaraRadera