fredag 29 april 2011

In the middle of the night...

Sitter på jobbet. Klockan är snart halv tre på natten. Just nu är det lugna gatan och jag hoppas att det förblir såhär fram tills morgonen gryr.

Innan det var dags att åka hit hanns det med både det ena och andra hemma. Jag blev en tand fattigare tex. För ett tag sedan råkade jag bita av en bit från en av mina visdomständer. Den utsatta visdomstanden var inte någon riktig visdomstand, utan snarare en del av en sådan. Och min tandläkare har många gånger sagt, att om det skulle bli något strul med just den tanden så är det ingen idé att laga utan vi får dra ut den. Gissa om jag bara önskat att inget ska hända.

Men så en dag gjorde det det i alla fall. Så imorse när jag var hos tandläkare för att kolla upp det hela, då kom domen; "ja den här måste vi dra ut..." Gissa om jag blev skraj. I det ögonblicket fick tandläkaren ta fram sitt tålamod han har när han tar hand om rädda barn. :-) Och det gjorde han. Jag blev rejält bedövad och sen vips så var tanden ute. Han gjorde det så bra att jag inte kände något. Det var faktiskt värre att ta rtgbilder innan... ;-) Och särskilt ont har jag inte heller. Det känns bara otäckt att ha ett stort hål uppe i vänster överkäke. Och ett större i plånboken... ;-D

1 kommentar:

  1. Hej!

    Skönt att bli av med något som man har ont av. Men inget roligt att det kostar så mycket. Jag har själv dragit ut fyra tänder.

    Många år sedan nu. Har trångt mellan tänderna. Har sneda tänder men hade mycket snedare innan.

    För att kunna göra tänderna rakare, fick jag räls. Jag blev också bra bedövad alla fyra gångerna.

    Hörde ett ljud som påminner om ljudet när en kork dras ur en flaka. Och blödde gjorde det en hel del. Hade jätte ont i efter hand. När jag gjorde det var jag 11 kanske 12 år gammal.

    Så då var det som tur var grattis. Hoppas att att det går bra på jobbet. Hälsa till familjen.


    Kramen, Mia.

    SvaraRadera