söndag 12 maj 2013

Vilhelmsro gårdscafé




Idag gjorde jag och barnen tillsammans med barnens farmor och farfar en utflykt till Falköping och Vilhelmsro gårdscafé.



Det var ett riktigt mysigt ställe med hembakt fika i mysig miljö. Allt var så där som jag tänker mig ett café; allt ätbart är hembakt, porslinet är en brokig samling av udda koppar och fat, lika så inredningen. :)



Vi fikade inne i deras lilla "glasbur". När barnen fikat färdigt gick de och sådde frön ihop med en trädgårdsmästare från Dala som idag var på cafeét. :)



Detalj, saften serverades till varje person i sådana här små glasflaskor med sugrör. Undra vart man hittar sådana?



Linus dricker saft och äter chokladboll, som för en gångs skull inte var överdrivet stor.



Sista anhalten innan hemfärd blev Falbygdens ost.

En väldigt mysig dag blev det. Dessutom blev vi bjudna på middag hemma hos Ulla och Arne. Skönt att inte behöva laga middag, bara sådär. :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Falköping nu igen??! Inte ens jag har ju varit på Wilhemsro. Nu måste jag åka!! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ja tänka sig, Falköping två gånger på en vecka! ;-) Det hör inte till vanligheterna. Du borde verkligen åka dit. Välj en dag med mycket sol. Då kan man njuta vid de små vita borden utomhus. :-)

    SvaraRadera