torsdag 27 mars 2014

Födelsedag och även "present" till mig

Idag är det inte vilken dag som helst utan det är Patriks födelsedag. :-) Vi har haft och har en mysig kväll här hemma. Patriks födelsedag började med att jag och Julia stämde upp i skönsång på morgonen. Det kunde inte ha varit allt för illa för Linus sov sig igenom hela sången. :-) Till frukost blev det nybakat baguetter och födelsedagsbarnet fick sina första presenter. En champagne, Veuve Clicquot och den finaste "pipkudden" någonsin. Julia hade sytt den helt själv på fritids och den är så fin. :-) Givetvis blev Patrik så nöjd.


Nu i kvällningen blev fortsatt firande. Middagen blev hemmagjord lasagne och ett glas rött och till efterrätt fryst limetårta med jordgubbar. Båda rätterna blev riktigt riktigt bra. Sen blev det skönsång igen och nu deltog även Linus. Patrik fick öppna de sista paketen som innehöll ytterligare en champagne, Moet chandon Imperial, en "vanlig" kudde och ett par byxor att slappa i hemma. Det föregående paret förolyckades ju på Gotland under mystiska omständigheter.... :-)

Det verkar som om födelsedagsbarnet är mycket nöjd med dagen och kvällen för han ler hela tiden när jag tittar på honom. :-)

Nu till det här med "present" till mig då, vad var det. Jo igår gick vår tvättmaskin sönder. Inte i själva maskinen utan den lilla plastpiggen som låser hela luckan. Då maskinen är si sådär 12-14 år och låter som ett tröskvärk, är det inget vi kostar på en krona, om det ens går att laga.  Så idag åkte vi till Thorsells vitvaror i stan. Mina krav; tystlåten, energi- och vattensnål maskin utan en mängd onödiga program. Resultet blev en Boch, energiklass A+++, tystlåten och effektiv. :-) Dessutom kommer maskinen redan imorgon och de installerar och tar med den gamla. Efter den här affären som jag anser blev riktigt bra var jag glad och nöjd. Tänk att man kan bli glad av att köpa en ny tvättmaskin. Det måste ändå klassas som väldigt vuxet. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar