torsdag 1 april 2010

Att handla mat

Jag är en av de där konstiga människorna som gillar att åka och handla mat. Kanske beror det på att jag för något år sedan tog mitt körkort och nu kunde göra detta helt på egenhand. Och det blev som min egen grej. För innan var det ju en planering, inte bara vad man skulle handla utan även när och vem som skulle följa med osv. Nu kan man åka när man vill.

Idag blir det nästan "min egen tid" när jag åker till Maxi för att handla mat, då jag lämnar huset och oftast bara har Linus med mig. Och han gör än så länge inte så mycket väsen av sig, bara vi inte går in på Lindex, för det gillar han inte. ;-) Tycker ni det låter sorgligt, egen tid på Maxi? Det är det inte. Jag tycker ju om att åka och handla. Men det finns två saker jag inte gillar och det är; när det är massor med folk som står och går överallt och inte tar hänsyn till att det faktiskt finns andra än de själva i affären. Det andra är när något jag måste ha är slut, för då måste jag planera om min mat eller åka till en annan affär eller åka in en gång till. Och även om jag gillar att handla är det inte så kul att fara fram och tillbaka för en grej...

Igår var en sådan dag; jag och Linus var inne på Maxi strax efter 9.30. Innan alla vanliga affärer hade öppnat, ändå var det mycket folk som just bara stod... Och sen så saknades det några saker som gjorde att jag var tvungen att ta mig till en annan affär. Jobbigt!

2 kommentarer:

  1. Det är faktiskt lite trevligare att handla på Maxi än på t.ex. Coop. Fast jag önskar att det inte vore så, eftersom jag vill straffa Maxi. De är nämligen kass på att hålla efter varor med datummärkning. Man ska inte som kund behöva kolla om något har gått ut, det ska de som sköter om resp. avdelning göra.

    Coop hade varit ett riktigt bra alternativ, om det inte hade känts så öststat. Det är grått, hårt, kallt och kala, tomma ytor och faktiskt ganska stökigt och skitigt. Väldigt opersonligt. Det känns inte trevligt att handla där helt enkelt.

    Patrik

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är smdigt med körkort och jobbigt med kunder som inte tar hänsyn. Jag stör mig då vi är och handlar också. Ska man ha en sak och bara ska se vart den är i disken, så kommer det alltid nån kund och tränger sig fram, på det trångaste stället. Inte ursäkta eller så utan bonk! Tack för den smällen mot armen t.ex. En annan säger ursäkta och väntar på en reaktion eller ser vart jag kan ta mig fram bäst så att den andra personen inte ska känna samma obehag. Så onödigt! Kram, Mia. :-)

    SvaraRadera