torsdag 29 april 2010

Vuxet

I kväll har jag ägnat mig åt något vuxet; varit värdinna på ett plastparty. :-) Det var första gången jag både hade ett party och första gången med tupperware. De partyn jag varit på det sista har alla handlat om barnkläder. Men det gör ju att man blir så begränsad i vilka man kan bjuda. På ett plastparty kan man bjuda personer i olika åldrar, med eller utan barn. Att ordna ett party vore en kul grej att testa tyckte jag och ytterligare en anledning var att då fick jag jag chansen att baka till många. Det hela blev väldigt lyckat tycker jag så här i efterhand. Det kommer jag nog helt klart att göra om. Jag hoppas att alla som kom också kände sig nöjda med det de köpt samt blev bjudna på.

Fikat som är så viktigt på sådana här träffar bestod av tre olika sorters cupcakes. Jag fick även möjlighet att inviga mitt nyinköpta limegrön-gula kakfat från koziol. Ett trevåningsfat att ställa cupcakesen lite snyggt på. De tre olika sorterna av cupcakes var browniecupcakes med vit chokladfrosting, banancupcakes med jordnötsfrosting samt morotscupcakes med cremecheesefrosting. Alla recepten kommer från Toves blogg.

Tack alla ni som kom och handlade. Er shopping resulterade i att jag kommer att få en svart snygg termos som värdinnegåva. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar