söndag 18 april 2010

Då var man 30 då...


I fredags fyllde jag 30 år. 30 år, det är en "mogen" ålder då man ska vara vuxen... :-) För många innebär detta lite panikartade tankar och känslor. Dock inte hos mig, jag tänker inte så mycket på det här med ålder. Jag hinner inte. *ler*

Jag fick faktiskt sovmorgon dagen till ära. Linus gick med på att somna om i sin säng så jag kunde bli väckt av två skönsjungande älsklingar som hade med frukostbricka och paket. Innehållet i paketen var ett presentkort på shopping i valfri stad och Patrik stod för betalningen och en matlagningskurs på den fina restaurangen Swedish taste i Göteborg.

I lördags var det kalas. Vi bjöd på smörgåstårta och tårta, som jag givetvis hade gjort själv. Smörgåstårtorna var dock beställda hos Ica Blomman i Stöpen. Hade först tänkt göra även dessa själv. Men valde sedan att köpa färdiga. Med facit i hand hade jag aldrig hunnit med att fixa allt annars. Det var en mycket trevlig tillställning och jag behövde inte lyfta många fingrar i köket då mina kära släktingar hjälpte mig med disken och kaffet och allt annat man måste fixa när man har kalas. Jag som annars mest vistas i köket när det vankas kalas och servar andra blev nu serverad själv.

Nu efter allt firande känns det dock skönt att varva ner och ta det lite lugnt. Även om det är jätte trevligt med kalas och kul att planera och fixa är det lite jobbigt också och man känner sig lite sliten. Eller också är det åldern som gör sig påmind. :-)

Tack för alla gratulationer jag fått via sms, mail, telefon och facebook. Det värmer! Och tack för alla fina presenter och att ni som ville komma och fira min dag med mig. :-D

2 kommentarer:

  1. Ja, det var en lättsam och trevlig tillställning med lagom mycket folk. Tårtorna var som vanligt bejublade och duktigt fotograferade - du är så otroligt duktig på sånt däringa ätbart! =) Hoppas att du är nöjd med helgen, det verkar så iaf och det gör mig väldigt glad. Du förtjänar det allra bästa, love!

    Patrik

    SvaraRadera
  2. Det var jätte trevligt i Lördags, med jätte goda tårtor!
    Smakade riktigt gott med smörgåstårta till frukost i Söndags ;)
    Nu ska jag åka upp till kss med Olivia, har fått en akut tid till henne!

    Kram Petra

    SvaraRadera