måndag 5 april 2010

Tårta på beställning


På påskafton hämtades min första tårta som jag gjort på beställning. Det kändes pirrigt och stort att ha fått i uppdrag att göra en tårta till någon annan. Och det var nervöst innan jag fick veta om det blev lyckat eller inte. Men det blev det och jag var själv nöjd med resultatet.

Tårtan bestod av chokladsockerkaksbottnar med lemoncurdmousse och vit chokladmousse, spacklad med smörkräm smaksatt med vaniljsocker samt täckt med marsipan.

Hoppas på att det blir fler beställningar... :-)

4 kommentarer:

  1. Hej! Otroligt vad fina tårtor du gör nu mera. Ser riktigt proffsigt ut. :-) Du har alltid så länge jag kännt dig gjort fin och god mat, men tårtorna har verkligen blivit speciella. Så fin dena tårta att om jag fått den, inte vågad skära i den. Häftigt med fyra kycklingar som uppnat upp tårtan likt ett ägg. :-) Du borde bli konditor. Kram, Mia.

    SvaraRadera
  2. Så söt tårta! Du får säkert fler beställningar. :-)

    SvaraRadera
  3. Hej
    Jättefin tårta Liselott. Blir sugen.....

    SvaraRadera
  4. Hihi, vilken otroligt söt tårta!!

    SvaraRadera