söndag 1 augusti 2010

Ikea tur och retur

Idag gick turen till Jönköping och Ikea tillsammans med barnens farmor och farfar. Tyckte att det var på tiden att de åkte till Ikea. De har bara varit där en gång tidigare! Det är nästan skickligt. :-) Först gjordes dock ett stopp i Hjo och antikmässan där... Jag behöver nog inte säga vilka som ville åka dit. ;-)


Väl i Jönköping insåg vi att det var fler än vi som kommit på denna briljanta idé. Det var mer eller mindre fullt överallt. När vi kom in fick Julia syn på bollhavet och lekplatsen där man så fint kan lämna sitt barn medan man shoppar i lugn och ro. Givetvis skulle hon också få vara där, men först var det mat som gällde. Så efter ganska mycket övertalning så gick hon väl med på att följa med till restaurangen och äta köttbullar för att sedan få gå till lekplatsen.

GOSIG VALP mjukdjur brun Längd: 33 cm

När vi så äntligen ätit och gick ner till detta lockande ställe, då var det fullt. Inga fler barn fick plats just nu och kön in var allt annat än kort. Julia bröt ihop totalt och bara grät och grät. Stackars lilla stumpan, hon var helt otröstlig. Man kan likna det hela med att locka med att tomten kommer på julafton med massor av paket, men så kommer han inte in till dig utan bara går förbi och du ser detta från fönstret. Jag vet inte hur lång tid som gick innan jag ens kunde prata med henne. Hon förklarade för mig att hon skulle bli glad om jag köpte något till henne. :-) Ok, just då skulle jag nästan gjort vad som helst för att få henne glad igen. Hur som helst, det blev en hund och en hundkorg som gjorde att hennes mungipor pekade uppåt igen.

TINDRA Doftljus i metallkopp Diameter: 59 mm Antal i förpackning: 12 styck

Glada var även vi andra som fick shoppa mer eller mindre nödvändiga saker, som tex lampskärm, värmedoftljus och tavelramar... :-)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Låter som att ni haft en jätte bra dag igår ni också. Gå inpå min blogg och läs gärna där, det är glad läsning vill jag lova. :-D Lämna iså fall gärna ett meddelande. Alltid kul att veta vad de som läser tycker om det man skriver. Inget tvång. :-) Jag kan tänka mig att mamma och pappa ville till antikmässan i Hjo. Har varit på sånt också men är inte lika intresserad. Bra att ni hittade något som fick Julia glad igen. Iag är Henke i Malmö på jobb, första arbetsdagen efter semestern. Han har precis slutat för dagen, ringe för en stund sedan. Ska svänga förbi Ullared påväg hem sa han. Vår tös pratar bättre o bättre och går på wc nästan helt utan hjälp. Bara lite stöttning, helst får man inget göra. - Kan själv. - Linnea göra. Sen.. - Kan du hjälpa mig!. Stolt blir man. Kram, Mia. :-)

    SvaraRadera
  2. Ikea - stället där man handlar för flera tusen när man "inte ska ha något speciellt". :)

    Patrik

    SvaraRadera
  3. Patrik - precis rätt. Nästa gång får du följa med och betala när jag handlar, nu när du fattat vinken. Precis som den gentlemannen du är. :-)

    SvaraRadera