onsdag 18 augusti 2010

"Proppen-kväll"



Julia och Alvin står startklara för att genomföra första omgången av "proppen" uppe på berget. Springer man minst fem utan sju gånger får man en plakett. När starten gick rusade de iväg och jag fick lite svårt att hänga med. De genomförde den ca 900 m långa banan i bra tempo, varvade jogging med gång samt idiotspringning. Julia rusade först över mållinjen, tätt följd av Alvin som spurtade ifrån mig på målrakan. :-) Medan Julia, Alvin och jag sprang höll Linus Sara sällskap, eller om det var tvärt om. :-)


Det var en mysig stund uppe på berget och nästa onsdag är det dags igen.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul för barnen att springa av sig lite energi ute i den friska luften. Du lätt nästan som en kommentator när jag läste. :-) Kul att Julia vann. Faster stolt. :-D Grattis till att Linus går. Blev jätte glad när jag läste det, på fb. :-D Så härligt med barns framsteg. Kramen, Mia.

    SvaraRadera
  2. Jättebra idé, Lieb! Det är bra att kidsen uppmuntras till att röra på sig och få frisk luft. Det mår de bra av!

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att leka med Linus på onsdag igen. Alvin längtar redan efter att få springa.

    Kram

    SvaraRadera