söndag 15 augusti 2010

Inte långt kvar nu



Idag begav jag mig in till jobbet för att lägga det sista på mitt schema innan det ska spikas imorgon. Det knöt sig bra i magen när jag vandrade genom källaren på KSS påväg upp till avdelningen. Jag ska börja jobba igen efter mammaledigheten första helgen i oktober och just nu känner jag mig inte alls redo för att gå tillbaka till jobbet. Jag är inte redo för att lämna Linus hos dagmamman! Kanske hade det känts bättre om han hade fått börja på förskolan där Julia är men kommunen ville annorlunda...

Linus precis nykläckt. Förlossningen gick rekordsnabbt; skrevs in 13:02 på förlossningsavdelningen och Linus var ute 13:17!

Tiden har gått så fort. Kan inte fatta att min lille kille fyller ett år snart. Vart har tiden tagit vägen? När det var dags för mig att börja jobba efter att jag hade varit hemma med Julia kändes det lättare. För då behövde jag vuxenumgänge på ett annat sätt än vad jag känner att jag gör nu. Då umgicks jag bara med andra mammor som var hemma med sina barn och det handlade bara om bebisar hela tiden. Den här tiden har inte varit på samma vis. Det har varit skönt att vara hemma och ta hand om Linus och vi har gjort så mycket roligt. Tänk om jag inte behövde börja nu utan kunde skjuta på det ett halvår till....



Linus tio månader.

2 kommentarer:

  1. Tiden går verkligen fort!!
    Förstår verkligen att det känns tungt. Så kommun lyckades inte fixa en dagis plats till honom på Juloas dagis?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag förstår på sätt och vis hur du känner det. Men det kommer att gå jätte bra. Det är så man får tänka. Fast det brukar ofta bli bra. Skönt att ni har dagmamme - plats till Linus. Men dåligt av kommunen att agera mot er vilja, och inte även ha en plats åt Linus på Julias dagis. Blir ju så mycket lättare då. Med tider att hämta och lämna, är det på olika ställen blir det stressigt. Antar jag. Stå på er så att de ändrar sig. Men det är nog inte lätt. Hoppas i varje fall att det går på på ditt jobb till hösten, och att Linus kommer att trivas hos sin dagmamma. Så förstår att det känns pirrigt nu. Kram, Mia.

    SvaraRadera