måndag 5 juli 2010

Bättre sent än aldrig

Här kommer då äntligen ett inlägg igen. Har varit så mycket nu det sista att det inte har blivit av. Julia har slutat på sin förskoleavdelning Larven och när hon kommer tillbaka i höst är det på Spindeln hon finns. Vi besökte Larven, jag, Julia och Linus innan midsommar och hade då med oss en liten avskedspresent från Julia samt en tårta till Larven-barnen och deras underbara personal.

Tårtan innehöll ljusa bottnar, vit chokladmousse och jordgubbskvarg och var spacklad med smörkräm smaksatt med vaniljsocker. Allt från Toves sida. Jag har gjort jordgubbskvargen flera gånger tidigare och har aldrig haft problem med att den ska stelna med den här gången blev det inte så bra. Det blev bra rinnigt vilket kanske bara jag tänkte på. Svårt blev det att spackla tårtan bra då det rann ut fyllning överallt. Tårtan är täckt med vit marsipan och dekorerad med blommor av sockerpasta och silverkulor. Hittade en fin tårta på Toves sida som jag efterapade lite. :-)

Förskolepersonalen dukade upp långbord och vi fikade och hade en jätte mysig stund innan det var dags för oss att gå hem igen. Det känns tråkigt att Julia lämnar Larven, då vi har trivts så bra där, men vi kommer ju att ses igen. Hon är ju bara en avdelning bort och det blir garanterat jätte bra för henne på Spindeln också.

1 kommentar:

  1. superfin tårta :-) riktigt fin, du är sååå duktig min bästa vän. Kram suzie.

    SvaraRadera