måndag 19 juli 2010

Inte så bara

Nu har jag påbörjat arbetet i tvättstugan. Har fått bort alla fula bårder, förutom dem bakom maskinerna. Måste ha lite hjälp av någon med muskler (Patrik). ;-) Annars är allt borta och det gick faktiskt jätte bra och lätt. Har skruvat ner alla fula gröna hyllor och torkat av väggarna.

Sen börjar man tänka lite och inser att det här är inte så enkelt ändå. Det är inte bara att börja måla. För det finns vattenledningar som sitter fast i tvättställ och tvättmaskin och sladdar till torktumlare. Det är ju inte riktigt bara att flytta runt på grejerna.

Och så innehåller ju rummet fruktansvärt fula lister, dörr och dörrfoder och hur fint blir det om man målar väggarna vita och sen är listerna gulnande och flagiga? Inte så fint kanske. Vidare upptäckt var att när mattläggaren lade in golvet 2008 så gjordes aldrig någon överfogning mellan golvmatta och väggväv utan det är en jätte ful kant som dessutom gapar på flera ställen. Ringde mattläggaren och frågade om detta, vad man ska göra nu. Till och med jag fattar ju att det bör vara typ silocon i skarven eller något. Mattläggaren sa att det skulle målaren gjort, men vi hade ju ingen målare där då vi hade vattenskadat golv och endast bytte detta. Borde väl mattläggaren ha gjort då tycker man kanske?? Eller inte. Bra att se det nu, två år senare....

Hur som helst. Nu har jag gjort det jag kan och ikväll hoppas jag Patrik kan lyfta bort lite tunga saker så jag kommer åt att få bort resten av bården. Sen ska jag åka och köpa lite grejer till lister och dörrfoder. För oavsett vad jag vill så inser jag att jag måste börja med att måla detta innan jag ger mig på väggarna.

Det var nog inte så bara det här... :-D

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat så långt, love! Tvättstugan är det enda rum jag hatar i vårt hus, så jag har höga förhoppningar på ditt projekt. =)

    Patrik

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det är alltid något som dyker upp när man gör om. Men när det väl är klart så är det ju genomarbetat, det blir säkert fint där när ni är klara. Klantigt av målaren att inte göra sitt jobb till fullo. Hoppas allt är bra med er annars. Hörde att sonen går några steg nu. Föräldrarna var här lör. till mån. Hade det jätte mysigt. Ha det gött. Kram, Mia. :-)

    SvaraRadera