lördag 24 juli 2010

Fjortisvarning



Förra veckan gick jag och Patrik på bio med våra goda vänner Sara och Tobias. Det var den tredje filmen i Twilight-serien som vi skulle gå på. Jag hade knappt någon koll på vad vi skulle se, det spelade inte så stor roll. Jag var bara så glad över att få komma iväg på något ihop med andra vuxna utan barnen i släptåg.

Filmen var riktigt bra, även om jag inte hängde med på alla detaljer hit och dit. Men så i veckan har jag sett det två första filmerna och nu är jag helt betagen! Första filmen var den bästa och den är gjord med en sådan känsla att man blir helt knäsvag. Tänk om man fick vara Bella och omfamnas av denne Edward.... ;-D Kan tillägga att Patrik inte var lika entusiastisk som jag var efter filmen.

Nu har jag böckerna liggandes här hemma och har påbörjat den första. Även om det pirrar bra i kroppen när man läser den så slår det ju inte känslan av filmen. Men en sak är säker, jag kommer att springa till biografen när den sista filmen har premiär. Och sitta och sukta framför vita duken, som en riktig fjortis. :-D

3 kommentarer:

  1. Jag lyssnar på första boken nu. Känner igen mig i det där du skriver om fjortisvarning. Våra äkta män får ursäkta, men tänk att få ha en egen Edward. Det blir du och jag som går på bio när nästa film kommer.

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror att vi lämnar dem hemma nästa gång. :-) Så får vi sukta ifred.
    Jag tar gärna den Edward som är på duken... ;-D

    SvaraRadera
  3. Mäh! Han ser ju ut som en benig och likblek 12-åring med för stor panna och färgat svintohår. Dessutom är han så tafatt och lam. Jag köper att fjortisflickorna vurmar över honom, men de gillar ju å andra sidan alla som är kändisar och inte har Gerard Depardieus näsa. Lite som raggarflickorna som tycker att alla med körkort är hunkar. ;)

    Då ser han klart bättre ut i Harry Potter, men i den här (skit)filmen är han ju bara sorligt osnygg och grå. För övrigt matchar hans trista uppsynd filmen överlag. Gäsp. - Skärp dig Bella, fatta ett beslut eller gör en "dubbel", sluta vara en sån velpotta! Och nej, man behöver inte vara vrålsnygg själv för att göra bedömningen, det räcker att ha ett par fungerande ögon. :)

    Patrik, avundsjuk och sårad... lol

    SvaraRadera