söndag 18 juli 2010

Sugen på att göra om

Patrik har varit så duktig under sina semester veckor. Han har byggt ett plank, målat samt byggt ett trallgolv. Nu blir jag också sugen på att göra något eget. Så nu har jag planer på att göra om vår tvättstuga till något livsdugligt. :-)

Så som den är och ser ut nu, det kan man bara likna med ett enda ord; kaos. Det ligger grejer typ överallt och det verkar aldrig ta slut med tvätt. Sen om det beror på att jag tvättar för dåligt eller för att utrymmet är på tok för dåligt planerat det låter jag vara osagt. Hur som helst, nu ska det bli ändring på detta.

Det första som står på listan är att måla om väggarna. Just nu är de i en ljusgul kulör med bård mitt på.... Ja det är inte vi som har gjort detta utan detta mästerverk står de förra ägarna för. Hela huset bestod av olika färger med bårder hit och dit när vi flyttade in. Jag vill ha vita väggar, möjligen lite åt det grå hållet som kan matcha det grå golvet.

Sen tänkte jag slänga ut det fula tvättstället och tillhörande underdel. Det är en sådan där klassisk tvättstugemöbel med plåtbackar och ett skåp... Fult och opraktiskt. Istället vill jag ha in en möbel med bra förvaring och en bänkskiva i svartgrå och sätta dit en rund ho. På väggen ska väggskåp upp med spottar på undersidan. Då rummet är så litet får man utnyttja väggarna.

På motsatt vägg vill jag ha en lång bänk med förvaring under, där man kan gömma undan smutstvätten. Och över detta ska man sätta upp torkställning för kläder. Det tror jag blir kalasbra. Har varit inne och kikat på Styleroom. Ett jätte bra forum för den som vill ha idéer inför renovering och inredning. :-)

Håller tummarna för att detta blir av och att det blir bra. Tyvärr brukar mina projekt många gånger stanna vid, "jag skulle vilja..." ;-)

3 kommentarer:

  1. Låter som ett kul projekt, altid kul att fixa i ordning hemma! Här hemma finns det mycket som skulle behöva göras, men men det får bli en annan dag ;-)

    / Petra

    SvaraRadera
  2. Hej Liselott.
    Kan tipsa om bygghemma.se jättebra att köpa där, vi köpte mycket till badet. Sen va det en garanti sak den kom på 2 dagar. Ikea har jättebra pris på bänkskivor.
    Hoppas allt är bra annars.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia!
    Tack för tipset. Ska kika på den sidan. Här är allt bara bra. Var på jobbet och lade schema i fredags. Känns konstigt att tänka på jobb snart. ;-) Hoppas allt är bra med dig också.
    Kram Liselott

    SvaraRadera