torsdag 15 juli 2010

Jordgubbar



Det är ju helt klart något som hör sommaren till. Och det är få saker som slår första skålen med färska jordgubbar - då är det sommar. När vi satt och fikade här hemma idag så slog det mig att alla åt sina jordgubbar med olika tillbehör. Mamma hade socker och ovispad grädde på sina, Julia åt dem mjölk, jag hade vispad grädde och Patrik åt dem bara rätt upp och ner. Det varierar väldigt mycket hur man äter sina jordgubbar verkar det som.

När jag bodde hemma åt jag och mamma alltid jordgubbar med socker och ovispad grädde. När jag träffat Patrik blev det jordgubbar och mjölk hemma hos hans familj. Nu hemma hos mig och Patrik äter vi oftast jordgubbarna med vaniljglass. Endel vill ha vispad grädde till och andra har florsocker på. Det finns många variationer.

Hur äter du helst dina?

2 kommentarer:

  1. Jordgubbar m lättvispad grädde för mig medan Tobias vill ha mjölk till sina. Noel äter det dom finns och Alvin har för närvarande bestämt sig för att han INTE gillar jordgubbar.

    SvaraRadera
  2. Som du, med lite socker och ovispad grädde ;)

    SvaraRadera