måndag 14 februari 2011

Vart ska man handla?

Det är den stora frågan just nu. Igår skulle jag handla lite matvaror till vår alla hjärtansdag middag vi ska ha idag. Tänkte att ombygda kvantum vore en bra affär om ska handla lite gourme. Visst klockan 16 en söndag kanske man inte kan räkna med att ha det största utvalet men hallå, det fanns ju inget jag skulle ha. Inga färska kryddor, inget lammkött.... Där tänker jag då inte handla igen oavsett veckodag. Affären ska vara ombygd men förutom entrén var inget ändrat vad jag kunde se.

Så då blev det maxi. Där hittar jag i alla fall men utbudet var ju nästan lika dåligt. Frukten och grönsakerna var mjuka och kött hade de väl olika förpackningar köttfärs som utbud. Kommer hem imorgon hörde jag överallt...

Om det är något som kan göra mig grinig då är det att handlingen inte fungerar. Två trötta barn och en helgarbetande mamma, ja ni förstår säkert...

Idag fick jag så åka in igen för att komplettera. Men då hade inte varorna kommit ännu... Så då fick jag åka till Coop. Där hittade jag iallafall allt jag skulle ha och det fanns flera alternativ. Jag är egentligen ingen Coop-person utan mer en Ica. Men nu tror jag att jag nog ska ge Coop en chans att visa vad de går för. För det är inte första gången under kort tid jag blivit riktigt besviken på maxi.

Vart handlar ni er mat?

6 kommentarer:

  1. För min del blir det oftast Maxi, men ibland råkar det bli Coop. Då kan det vara för barnens skull, dom vill nämligen alltid åka en tur i helikoptern på Coop :)
    Får för mig att Willys kan va bra ibland men det det känns bara krångligt att parkera o allt vad det är..Visst är det svårt med så många alternativ?

    SvaraRadera
  2. Jobbigt sånt. Det är lite olika vart vi handlar. Vad vi känner för och så. Coop, Willys och Lidl. Kramen, Mia.

    SvaraRadera
  3. Hej
    Jag handlar oftast på Ica här i Hjo eller Tidaholm (de har en super affär). I Skövde blir det väl maxi men gillar inte deras köttutbud (du vet vi är ju älkare av köt.....), ny coop tycker jag verkar bra.
    Hoppas du får till en god middag ändå...
    Kramiz Sofia

    SvaraRadera
  4. Har gått och funderat på samma sak, om man ska börja handla på Coop i stället!
    Maxi briljerar allt för ofta med sitt usla utbud eller helt avsaknad av utbud nu för tiden!
    Men Coop känns inte heller helt okej, så vet inte vart man ska gå i slutändan :-D
    Coop har i alla fall varor inne och färskt kött!

    SvaraRadera
  5. Jag har gått över mer och mer till att handla på Coop. Det är så irriterande när det inte finns allt som man tänkt sig.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker precis som er att Maxi inte har något köttutbud alls. Ska nog ge coop en chans tror jag. Men måste beställa själscanning där också annars blir det jobbigt. ;-)

    SvaraRadera