söndag 28 juli 2013

Kärt återseende

Idag begav vi oss in till kära Visby. Det var en varm dag med lite moln här och där.








Senast vi besökte denna underbara plats var dagarna innan jul. Både jag och Patrik var överens om att Visby är underbart på sommaren och vintern, fast på olika sätt.
På sommaren är allt öppet och det är mysigt med uteserveringar och glass i hamnen. Men på vintern har vi lugnet och det rofyllda.




Givetvis skulle det bli just glass i hamnen idag. Vi gjorde ett besök på Glassmagasinet med sina drygt 100 olika smaker av glass. Svårt att välja, men de fyra olika bägarna bestod av följande kombinationer: choklad, smurf och godis, Harry Potter, choklad och godis, vattenmelonsorbet, viol och redbullsorbet samt polka, salt lakrits och espresso & mocka. Ni kan ju gissa ägarna till de olika kombinationerna. :)




Efter Visby åkte vi hem till huset och tog det lugnt. Linus och Julia lekte med sin nya kompis...




Jag tog en liten runda i omgivningarna. Promenaden tog mig ner till havet och på väg tillbaka fick jag några droppar regn på mig. :)




Närmsta strandremsa. Badplatsen Brissund finns en liten bit längre bort.








Köpa tomt och bygga nytt? ;)




Skylten in mot vårt boende. :) Snart är en fin dag till ända. Imorgon väntar nya delar av Gotland på oss!
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar