torsdag 13 april 2017

En dag med gråa moln och regn

Igår vaknade vi inte av solens strålar utan att regnet smattrade.


Men vad gör det, regn på Gotland är ändå bättre än regn någon annanstans. :)


Vi tog en innemysdag framför braskaminen. En snabb visit i Visby för att uträtta lite ärenden. Med hem kom också fyra stora nybakta kardemummabullar från Märthas café. :) Jag gick till två andra caféer innan jag hittade det jag sökte här.

På kvällen hade vi bokat bord på en restaurang inne i Visby. Det var första gången som vi alla fyra åt tillsammans på kvällen inne i stan. Till restaurangen hade vi privatchaufför, tack snälla Ingrid. :)

Valet på restaurang var enkelt den här gången; G:a Masters. Jag var här tillsammans med Karin då vi besökte Gotland i höstas och vi var så nöjda med mat, dryck och bemötande.


Linus och Julia beställde in köttbullar och pommes. Rejäla och fina köttbullar kom in på tallrikarna.


Jag och Patrik beställde lammracks och vi blev inte missnöjda. Ett glas rött från Spanien satte guldkant på maten. Maten är riktigt riktigt bra här.

Till dessert blev det créme brulée och Patrik tog sin vana trogen, en förrätt till efterrätt, charkbricka. :)

Vilken trevlig kväll det blev.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Tofta Ansarve,Gotlands Tofta,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar