söndag 9 oktober 2011

Linus fyller två år


Igår var det en stor dag, nämligen Linus födelsedag. Tänk att två år redan har gått sedan han kom till världen. Den dagen gick det undan vill jag lova. Knappt hann vi in på förlossningssalen innan han var ute. Det är inte många förlossningar som är över på en kvart. Men på den kvarten hann jag tänka en hel del minns jag. När första och enda krystvärken kom då minns jag att jag tänkte, visst f-n, det var så här det kändes ja.... :-)

Som de flesta som känner Linus vet, så finns det en sak han älskar över allt annat och det är fordon. I födelsedagspresent av oss fick han därför en batteridriven fyrhjuling. Den stod nere i vardagsrummet när han kom ner på morgonen. Det var med lite skräckblandad förtjusning som han gick fram till den. Och att åka på den är lite läskigt, men jag är väldigt säker på att inom kort kommer den vara det käraste han har.




Vid 16-taget anlände gästerna och sen öppnades det paket hur länge som helst. Linus tröttnade efter att han hade öppnat ett paket med en stor och röd traktor. Då var de andra paketen inte så viktiga längre, så jag fick rycka in och se till att resten blev öppnade. :-)






Vi bjöd på smörgåstårta och kaffe och kaka. I år blev det ingen egengjord tårta med marsipan. Linus gillar inte tårta så det fick bli en cheesecake med vitchoklad istället. Sen att han inte ville smaka på den heller är ju en annan sak... Alltihop blev väldigt gott och det var bara en liten bit smörgåstårta kvar när alla hade gått hem. Den delade jag och Patrik på senare. :-)




När vi sjöng för Linus var det väldigt tydligt att han förstod att det var honom vi sjöng för. Och lite obekväm syntes att han var. Sen om det berodde på allas avsaknad av sångröst eller något annat, det vet vi inte. :-) Och det var inga problem att blåsa ut ljusen på tårtan. Man är stor när man fyller två år.

Dagen blev i alla fall så bra som vi hade hoppats på. Linus var glad och nöjd från morgon till kväll. Han fick så mycket och så fina presenter. Vi är väldigt tacksamma för allt. Och det flöt på bra här hemma. Extra tack till Suzie som hjälpte mig att torka all disk. Annars hade jag haft att göra en bra stund på kvällen.

2 kommentarer:

  1. Roligt att han var så nöjd med dagen stora killen :-D
    Tar gärna receptet på cheescaken den var så god!!

    SvaraRadera
  2. Vilken söt brorson jag har. :-D Ser ut att ha varit en jätte bra födelsedag för honom. Kul att han var nöjd med presenterna. Vad han har vuxit sedan jag såg honom sist. Jag tror att han och Elias skulle leka bra ihop när de ses. Var så mysigt att höra hans röst, när jag ringde till er och grattade från oss. Maia. :-D Bara 5,5 månader mellan kusinerna. Han är väldigt lik Patrik som liten, men lite från mamma sin har han med ser jag. Jätte söt. Kramen, Mia.

    SvaraRadera