söndag 29 september 2013

Möbeljättar

Man får vad man betalar för heter det ju. Det stämmer inte alltid. Här hemma har vi inte varit så stort fan av Ikea just av ovan nämnda anledning. Men nu börjar jag faktiskt vackla.

Inom en ganska kort period har jag fått fakta som motsäger just det. Vi börjar med köksbordet som helt otroligt fanns hemma i lager. För det är ju en annan sak, inget finns hemma någonsin utan måste beställas från oftast Danmark.


När vi kom för att hämta bordet var det transportskadat. Så vi fick ta deras visningsbord och skulle få det nya hemlevererat. Wow, vilken service. När det nya kom visade det sig att undersidan var felmonterad så vi inte kunde knäppa ihop iläggsskivorna ordentligt....

Nästa inköp var ett skrivbord till Julia. Beställdes från samma ställe. Hade inte hört något kring leverans på lång tid så jag ringde upp och då hittade de inte ordern. Senare ringde killen jag pratat med upp och sa att vi skulle få skrivbordet fredag eller senast tisdag i veckan efter. Det blev fredag och det blev tisdag och till slut även torsdag utan att vi hade skrivbord eller hörde något. Då fick det vara bra. När jag ringde upp och sa att jag inte var intresserad längre fanns fortfarande ingen order....


Skrivbord beställdes från annat stort möbelföretag. Givetvis leveranstid. Men här kom det hem på det tidigaste angivna datumet. Wow!! Patrik monterade och vi fick se att skrivbordet var i ett riktigt dåligt skick. Färg både fattades och var avskavt. Samt att det var hack i träet. Suck!!!! Nu väntar vi på hur detta ska lösas.

Så nu börjar jag vackla. Vi har pratat om att köpa nya sängar. Hade aldrig tänkt Ikea men nu ska jag nog titta på deras utbud. Sultan har fått bra betyg i många tester så vi får se.

Summan av detta; du får inte alltid vad du betalar för!!!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Ikea är kanon. Jag älskar ju som sagt att skruva ihop ikeamöbler. Ett stort plus är att numera saknas aldrig skruvar i påsarna. ��

    SvaraRadera