måndag 26 december 2016

Julen 2016

Då är årets jul snart till ända. Vi har fått fina dagar med nära och kära och det finns inget som jag skulle vilja ändra på.

Julafton spenderades tillsammans med familjen Wersén och på eftermiddagen kom min mamma. Dagen gick i rasande fart, precis som det brukar. Frågan om när tomten kommer och när vi ska få öppna paketen under granen hörde vi väldigt många gånger. :-)


Familjen Eng


Liselott och Julia


Jag och Petra fixade med julmaten och vi fick till allt riktigt bra, både i smak och i tid. Vid jul är jag mycket tacksam för att jag har en varmluftsugn. 


Juldukningen med lite inspiration från Ernst med mistelkvist i servetten och mossa runt ljusen. :)



På julbordet fanns det mesta, varmt och kallt. Ingen gick hungrig därifrån. 





Alla samlade.


Efter maten blev det slapp i soffan framför Kalle. Det är då de vuxna "vilar ögonen lite".



Vissa vilar mer än andra. Micke har en bestämd plats vid jul, framför braskaminen. :-)


Micke, julen 2015. Julskjortan är också på. :)



Tillslut bankade det på dörren och en gammal tomte hjälptes in i huset. Han var trött och sliten men hjälpsamma barn såg till att han fick en sittplats och något att dricka. 



Tänk alla hade varit snälla i år och fick ett paket från tomtens säck. Patrik missade tyvärr tomten då han precis hade tänt sin julpipa....


När tomten gått vidare till nästa hus så delades äntligen alla presenter under granen ut. Ljudnivån steg snabbt och papper slets upp och "åh vad fin" och "precis en sådan jag önskat mig" hördes flera gånger i rummet. ;)

Efter att alla paket öppnats blev det lite godis. Vi vuxna tittade på "Kan du vissla Johanna" och barnen roade sig med sina presenter.


Jag och Linus avslutade kvällen med årets julklappsspel, Sphinx. Tack familjen Wersén för en mycket trevlig och glädjefylld julafton. Glada miner, mätta magar och tindrande ögon, en perfekt dag. :-)












- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar