tisdag 19 januari 2010

Små fötter och händer

Det är ju så gulligt att göra avtryck av små bebisfötter och händer. Att kunna se tillbaka på när barnen blivit större. Men det är inte särskilt enkelt. Idag gjorde jag ett tappert försök här hemma att föreviga Linus hand och fot. Foten skulle bli först ut. Grön vattenfärg målades dit på den lilla högerfoten. Och så ett avtryck på vitt papper. Ok, det blev ganska bra. Alla tår och istort sett hela foten syns. Sen var det högerhandens tur. Då blev det genast besvärligare då lillkillen inte ville sträcka på fingrarna utan knöt ihop hela handen. Tillslut hade jag fått dit grön färg på handflatan och till på köpet även resten av handen. Ett snabbt försök till att göra ett avtryck på pappret. Nja, halva handen syntes och fyra fingrar. Men det var bara att inse att Linus inte hade några planer på att låta mig försöka igen. Ilskan gick inte att ta miste på. Så jag fick helt enkelt nöja mig med; en fot och en halv hand. :-)

3 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det var ett äventyr. =) Det blev iaf jättefint!

    SvaraRadera
  2. hehehe :-D Känner igen det där. Vi har försökt att gjuta av våran plutts högerhand. Men han ville inte vara stilla och gallskrek hela tiden. Så det blev ingen avgjutning i gips. Ska försöka snart igen. Snart är han ju inte lika liten länge. Lillans hand lyckades vi med i första försöket. Hon sov sig igenom det hela. :-) Kram, dina barns faster.

    SvaraRadera
  3. Mysigt! När kommer nästa uppdatering?

    SvaraRadera