fredag 11 juni 2010

Fotbollstårta


Idag var det skolavslutning och det måste ju firas. Slutar men nian och är en fotbollstokig kille, då är ju det ju självklart att det ska firas lite extra med en fotbollstårta. Den här gången var det Julias fröken på dagis som stod för beställningen. Det var lite trixigt att få till tårtan så att den blev bra och kanterna blev inte riktigt så fina som jag hade hoppats på. Men beställaren och sonen blev jätte nöjda, både med utseende och smak, och då måste ju även jag vara nöjd. :-)

Tårtan bestod av ljusa tårtbottnar, vit chokladmousse och chokladmousse med daim, spacklad med smörkräm smaksatt med vaniljsocker och täckt med vit sugarpaste och svart marsipan. Kanterna är spritsade med kristyr som är färgad med grön pastafärg.

5 kommentarer:

  1. Vilken fin tårta...återigen.... *ler*
    Jag har kommit fram till att du nog inte kan göra något dåligt alls.

    SvaraRadera
  2. snyggaste tårtorna jag sett!! jag är sååå imponerad :):) kram Lena

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för betygen. :-D Det är ju det som är det roligaste, när de man hjälper blir nöjda. :-)

    SvaraRadera
  4. Denna måste vara en av de finaste så här långt, tätt följd av morsdag tårtan :-D

    SvaraRadera
  5. Ville bara än en gång tacka för den supersnygga och dessutom jättegoda tårtan :) Jag och sonen + de andra som åt och såg tårtan är imponerade. Det var inte sista gången jag beställer något ;)
    Kram "dagisfröken"

    SvaraRadera