torsdag 16 december 2010

Det närmar sig

Nu närmar sig julhelgen med stormsteg. Jag ligger nog sämre till i planeringen i år än vad jag gjort på länge. Varför det blivit såhär vet jag inte riktigt. Men tiden bara försvann....



Idag har det blivit lite pyssel här hemma i alla fall. Jag och Julia dekorerade årets pepparkakshus. I år blev det ett lite mindre avancerat, nämligen en stuga. Förra året slog vi ju på stort och gjorde ett slott... Det blev lite pyssel att få ihop det här mindre huset också då ritningen inte stämde överens med hur själva huset såg ut så vi fick skarva lite. Men det blev bra tillslut. När vi dekorerade spritsade jag kristyr och Julia placerade ut godiset. Vilket hon lyckades riktigt bra med. :-) Sen när huset kom på plats flyttade även en tomte, julren samt en liten fågel in.



Sen passade jag på att klä Julias egen lilla gran idag också. Den är så söt och ljusen i granen är så fina. De är nästan lite blå i sitt sken och det blir så fint. Tyvärr märks inte detta så tydligt på bilden men ni får tro på mina ord. Julia blev ju förtjust givetvis när hon fick se den efter att hon kommit hem från förskolan. Och givetvis låg det en liten "förklapp" under granen. Ingen gran utan paket... I paketet återfanns tvål och shampo i små flaskor från mitt och Patriks besök på Lumber & Karle. :-)

2 kommentarer:

  1. Så mysigt med alla jul förberedelser!
    Svårt att få tiden att gå ihop bara :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefint! :-D

    Kram, Mia.

    SvaraRadera