fredag 17 december 2010

Å så slog de till igen - bacillerna

Natten mellan tisdag och onsdag var det dags; Linus hostade och var jättevarm. Resultatet var nästan 39 graders feber på morgonen. VAB! Tempen minskade under onsdagen och under torsdagen var han helt feberfri. Sov bra på natten och åt bra. Så det bestämdes att det skulle bli jobb och förskola idag, fredag.

I morse lät Julia som en gammal hund som skäller. Den falska krupphostan går inte att ta fel på. Hon fick lite hostmedicin och så somnade hon igen och jag smet iväg till jobbet. Tänkte att det här får gå som det går.

Det höll i sig till strax innan 14 då en av mina kollegor kom med telefonen till mig och sa att någon sökte mig. Ok, tänkte jag, nu är Julia så dålig att jag måste åka hem. Det var förskolepersonalen som ringde, men det handlade om Linus. Han hade varit hängig hela dagen och inte velat äta något och nu på eftermiddagen hade han återigen feber.

Ja ha, så det var bara att lämna över till första bästa kollega och sätta sig i bilen och åka hem och hämta den lille sjuklingen på förskolan.

Den här omgången vann bacillerna, men nästa gång är det min tur att vinna. Var så säker!

3 kommentarer:

  1. Stackars Linus och Julia, besvärligt med de fruktade dagis bacillerna! Det går ju bara runt och runt tyvärr! Hoppas ni får vara friska över jul helgen

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hejar på dig!!!
    En arg och bestämd Liselott borde skrämma vilken bacill som helst på flykt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Krya på er.

    Kram,

    Mia.

    SvaraRadera