söndag 12 december 2010

Första gången utan barnen



I lördags begav sig jag och Patrik mot Kvänum tillsammans med en av Patriks nya arbetskamrater och dennes fru. Det stod julbord samt bowling på progammet tillsammans med Patriks nya jobb. Det var första gången som barnen skulle tillbringa en natt utan oss samt första gången jag skulle träffa Patriks nya arbetskamrater och deras respektive.

Dagen började med att incheckning på Lumber & Karle i Kvänum. Ett ställe som jag endast har hört gott om. Sen var det bowling som gällde. Hur det slutade behöver vi inte på in på men ingen av oss vann, så mycket kan vi väl säga. ;-)

Senare på kvällen serverades ett dignande julbord med ALLT man kan tänka sig. Har nog aldrig sett så många olika sorters lax och sill. Det var verkligen synd att man inte kunde smaka på något av detta, men allt det andras om erbjöds var ju inte direkt dåligt heller.

Runt ett snåret drog vi oss tillbaka och vi var både mätta och trötta efter en väldigt trevlig dag. Det var roligt att få träffa Patriks nya arbetskamrater och det verkar vara ett riktigt bra gäng. Förstår att han trivs så bra som han gör.

Efter en underbart god frukost idag, styrdes kosan hemåt igen. Där hade allt gått hur bra som helst. Farmor och farfar hade skött hem och barn precis så bra som vi hade trott. De var dock ganska trötta så efter en fika begav de sig hemåt för att sova middag. ;-)

3 kommentarer:

  1. Låter riktigt mysigt! Skönt att få komma ut på något själva ibland :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt, och gulligt av mamma och pappa att ställa upp.

    Kram,

    Mia.

    SvaraRadera
  3. Det var riktigt skoj! Faktiskt ballade det inte ur alls farligt heller, trots Schytts som spelade och starkvaror som flödade. Möjligen var det när Schytts sjöng "jag må han leva" för mig, för någon ljugit för dem. Eller när jag fick hela det där rådjursbenet (tänkt som dekoration) placerat på min plats som välkomstgåva. Men värre var det inte... vad jag vet.

    Patrik

    SvaraRadera