söndag 28 oktober 2012

Festernas fest

Så var maskeradkvällen till ända. Det var en otroligt lyckad fest och jag tror alla hade lika roligt som vi. Det var en salig blandning av människor i olika kreationer som dök upp runt klockan 19 i Värings GiFs klubbstuga. Många hade lagt ner mycket tid och fantasi på att få till sina kläder. Riktigt roligt att se. Något som slog oss i efterhand var att det var synd att vi inte fick något kort där alla var med, det hade varit roligt att ha. 

Det bjöds på exotisk planka och potatisgratäng från Köttex. Vilket alltid är lika gott. Vid borden flöt samtalen på och ljudnivån ökade i ungefär samma takt som nivån i glasen sjönk.... :-) Jag hade Zorro mitt emot mig vid bordet och han tog snabbt på sig uppgiften att fylla på mitt vinglas i väldigt hög hastighet. :-)


Sara - snövit och jag - rödluvan hade en väldigt rolig kväll. Allt från middagen till den sena dansen. :-)


Vid varje plats vid borden låg ett guldmynt som man skulle ge till bästa utklädnad. Det var inte svårt att bestämma vem som skulle få mitt guldmynt. Ovanstående karaktär var så lik orginalet, Regan Macneil, från filmen Exorcisten. Det blev en given seger för ovanstående utklädnad. Riktigt riktigt bra och otäckt. :-)


Patrik hade också lagt ner mycket tid på sin skapelse. Han kom på delad andraplats tillsammans med Frankensteins monster. Det är inte så många gånger det sker att han tar längre tid i sminket än jag. :-)

Som sagt det var en otroligt lyckad kväll. Träffade så mycket trevliga människor och knöt nya kontakter. Problemet är nog att många av dem inte alls kommer att komma ihåg det idag. :-) Tack Sara och Tobias för en supertrevlig fest. Å tack till mig och Sara som fick igenom idén med maskerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar