söndag 11 maj 2014

En fredag som urartade

Fredagen var en dag jag längtat efter riktigt rejält. En tung arbetsvecka gick mot sitt slut. För min del var helgen ytterligare två arbetsdagar men med en andningspaus från fredag eftermiddag till lördag kväll.

Patrik var tyvärr inte hemma för att ha myskväll med mig och barnen då han var i Stockholm. Men jag och barnen skulle ha myskväll; göra pizza, baka kaka, kolla på en film och sova i samma säng. ;)

Det började med att fredagskakan skulle gräddas i ugnen. En citronkladdkaka som vi såg fram emot att äta senare. När kakan väl stod där i ugnen insåg jag att formen läckte. Fort ut med den och hällde den i en ny form. Då läckte även den.... Men inte lika mycket så den fick stå kvar. Den blev färdig och utställd på altanen.


Pizzan gjordes iordning och vi var alla tre riktigt hungriga. Precis innan vi skulle sätta oss och äta hämtade jag in kakan från altanen och ställde den i kylen, på ett lite dumt sätt. Hörde hur det "brötade" till och öppnade då kylen igen för att kolla vad det var. Det skulle jag inte gjort.


Ut ramlar kakan, rätt ner i golvet. Det mesta ramlar ur.... Hysterin som följde var högljudd... Barnen blev så ledsna och jag blev ett superlativ till arg.

Men vi sansade oss och fick tillslut den där mysiga fredagskvällen. Men för en stund kändes den långt borta, allt pga en kraschad kaka! ;)

-Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar