lördag 24 maj 2014

Afterwork med kollegor

Igår avslutade jag arbetsveckan på bästa sätt, afterwork med mina dagsyrror här hemma hos mig. Kände att det kan vara roligt att träffas utanför jobbets väggar för lite gott att äta och dricka. Trevligt blev det absolut! :)

Jag var nästan lite nervös innan de dök upp. Man vill ju att det ska bli så bra som möjligt när man fixar lite extra. Nervositeten släppte efter att de varit här i ca 1 min sen var det bara roligt.

Detta har planerats ett tag och givetvis skulle de få en riktig inbjudan. För att knyta an till att vi gått in i ett nytt journalsystem byggde inbjudan precis som journalen på ICF-koder. Ha ha jag var så nöjd med mig själv när jag skrivit den. Patrik stod för layouten.





På menyn stod fördrink som var en riktigt god och kyld Cava. Rekommenderas nu till alla kalas som hör sommaren till.


Till detta serverades lite tilltugg i form av grissinipinnar, lufttorkad skinka, melon och basilika, tunnbrödsrullar med ruccola, hamburgerkött och färskost med smak av pepparrot samt en rödlöksröra. Lyckat om jag får säga det själv.


Huvudrätten bestod av en beprövad klassiker Italienska biffar med smak av citron i en sås med smak av salvia och soltorkad tomat. Till detta en grönsallad samt en god pasta. Receptet kommer från Arla och jag har bjudit på det många gånger.


Till detta valde systempersonalen ett Italienskt rött vin. Perfekt matchning! Ett lätt men ändå smakrikt vin. Kommer absolut att införskaffas igen.


Efterrätten blev något riktigt lyckat. En fryst cheesecake med smak av rabarber på en oreobotten. Mmmm! Alla tyckte den var toppengod så det blir fyra recept som skrivs och delas ut på jobbet på måndag. :) Detta måste ni pröva. Receptet kommer från den fina bloggen sweet & simpel.

Det blev en riktigt trevlig och glad kväll. Var så glad över att alla var så nöjda med det jag bjöd dem på. Extra roligt när man planerat något så noga.


Som tack för kvällen fick jag detta fina av mina kollegor! ;)

-Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar