lördag 18 april 2015

Underbart skön ledig lördag

Nu är det vår. :) Idag har det varit en solig och skön lördag, som gjord för fix i trädgården. Vilket vi också ägnade förmiddagen åt. Först körde jag bort en mängd grenar och löv till vår miljöstation. Tror jag väckte alla i hela Väring då hjulen från skottkärran hördes vida omkring. :) Ja ja, det är synd att sova bort en fin dag.


Sen gjorde jag en tur till den stora miljöstationen i Skövde och gjorde mig av med både det ena och andra. Det var jag inte ensam om. Full fart var det när jag kom dit med mina grejer. Tänk vilken energi folk får när solen tittar fram.

Senare på eftermiddagen tändes grillen och färska hamburgare slängdes på gallret.


Julia, Linus och Klara tyckte alla att det smakade riktigt bra. Grillat är gott och grillade färska hamburgare är svårslaget.

Vi vuxna fyllde glasen med en Ripasso. När jag var på systemet blev en man rekommenderad det vinet. Vad han skulle äta vet jag inte men jag föll för rekommendationen och den var riktigt lyckad. Hoppas han också blev nöjd. :)


Imorgon blir det lite kalas för att fira min och Patriks födelsedagar. Hoppas vädret är med oss även då så vi kan sitta på altanen.

Ha en fortsatt trevlig helg och tack igen alla ni som kom ihåg min födelsedag. :) Det är det som räknas numera. :D



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar