fredag 18 november 2016

Minisemester i Visby

I torsdags kväll åkte jag och Karin till Landvetter och checkade in på Airport Hotell. På fredagen var det dags att flyga till Gotland och Visby! :)

På kvällen åt vi en bit mat i restaurangen och sedan blev det slapp på rummet. Sov inte jättebra men kände mig ändå pigg när klockan ringde 05.30. Vi intog frukost och begav oss sedan till flygplatsen.

Det var inga problem att checka in, desto svårare att fästa bagageremsan.... :)

Klockan 8.15 var det dags att boarda planet och 8.30 lyfte vi mot Visby. Resan över var jobbig emellanåt med mycket turbulens. Men vi landade ändå utsatt tid i ett regnigt och grått Visby.

Vi checkade in på Scandic hotell och begav oss sedan in mot Visby. Första stoppet blev caféet Fiket för lunch.

Efter lite mer shopping blev det ett besök på caféet Skafferiet. Äntligen fick jag äta äkta saffranspannkaka. :)

På kvällen hade vi bokat bord på G:a Masters inne i centrala Visby. Hade höga förväntningar och de infriades kan jag säga. Vilken mat!!

Lammlägg med rotfrukter och potatispuré med tryffel. :)

Tonkabönglass med konjaksrussin.

Mycket nöjda och mätta vandrade vi hemåt i en lugnt och mörkt Visby.

Visbys äldsta byggnad.

Almedalen by night.

Vilken lyckad första dag. Imorgon blir det mer shopping och besök på julmarknad. :)