söndag 24 juli 2011

Semester och sommar (?) tillända

Imorgon är det så åter dags att skruda om till arbetskläder klockan 07. Både min och Patriks semester är slut och vi återgår till våra arbeten. Barnen återgår till förskolan, två veckor i Stöpen, innan Värings förskola öppnar igen. Fyra veckor har vi haft semester tillsammans, vilket är första gången någonsin tror jag. Och det är nog bra för oss alla fyra att falla tillbaka till fasta rutiner på dagarna. Inte minst barnen behöver det känner jag... ;-)

Här kommer ett litet kollage från våra fyra fina veckor tillsammans. Vädret har varit som det brukar vara, varierat med regn och sol. Ska jag vara ärlig längtar jag till hösten nu då man kan kura inomhus med levande ljus och film då det mörknat utomhus. Plus att man slipper alla fruktansvärda flugor som vi av någon anledning har väldigt gott om här ute nu.


Julia lärde sig att cykla utan stöd i början av sommaren. Sen har det cyklats, i alla väder här hemma.

Midsommar spenderades hemma med familjen Wersén. Det blandades drinkar...


Det åts god mat.


Och den årliga omgången kubb gick av stapeln. Att spela i mörker medförde vissa svårigheter och det gick inget vidare för mig och Micke även om det ser så ut här. :-)


En av simskoledagarna var det livräddning på schemat. Alla fick testa att flyta med och utan flytväst.


Julia och Alvin badar med kläderna på.



Det badades mycket, de dagar då vädret tillät.


Det "avnjöts" cigarr en varm sommarkväll.


Linus som är totalt biltokig skulle åka med grannen i hans sommarbil. Detta gick jättebra ända tills Kenneth startade bilen... Då var det inte lika roligt längre. :-)


Julia gick på sommarsimskola och lärde sig att simma, helt utan dynor. På avslutningen simmade hon en hel längd utan stopp.


Det togs simmärken, baddaren och blå livboj.




En vecka spenderades på västkusten. Vilket blev väldigt lyckat.


Whiskyprovning ägde rum en vacker sommarkväll. Micke och Patrik testade whisky och jag var chaufför.


Sista veckan åkte Patrik på whiskyresa till Skottland tillsammans med sin mor och far.


Det blev en riktigt lyckad resa och de tappade upp sin egen whisky, direkt från fatet.

Som sagt så är vår semester över. Och det känns lite som om sommaren också är det. Vilket den givetvis inte är. Mina kollegor på Mava går ju på sin semester nu när jag kommer tillbaka, så för dem börjar ju nästan sommaren nu. På onsdag ska jag dock åter låtsas att jag har semester, över ett eller två glas rosé med Sara. ;-)

2 kommentarer:

  1. Härliga sommar bilder! :-D
    Hoppas det känns ok att gå tillbaka trots allt :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina sommarbilder. Sommaren är bra här med. Det känns ju som om sommaren är slut på ett sätt när man som jag gått tillbaka till Textilverkstaden. Men det hinns med olika aktiviteter och utflyckter ändå efter att praktiken är slut för dagen.

    I morgon är vi inbjudna till Linneas kompis och hennes familj här. Båda töserna frågar efter varandra. Mamman och jag gick på samma föräldraträff med våra döttrar. :-]

    Hoppas att det går bra att börja jobba för er igen. Ha det gott.

    Kram, Mia med familj.

    SvaraRadera