fredag 30 mars 2012

Att handla en fredag

Enda lediga dagen i veckan. Var tvungen att bege mig till mataffären och storhandla och fick ta med mig både Linus och Julia. Roligare sysselsättning kan man ägna sig åt. Jag inser såhär i efterhand att jag valde helt fel tid att åka dit på, det var som gjort för att bli besvärligt. Fredagar är inte någon bra handlingsdag över huvudtaget. Det är alltid fullt med folk och alla trängs runt de stackars provsmakningsskålarna....

Hur som helst, det gick väl ok de första fem minutrarna. Sen började Linus att stortjuta. Hur jag än försökte avleda så gick det liksom inte och han fortsatte hela handlingen igenom. Troligen var han både trött och hungrig. Detta resulterade i att Julia också började tappa humöret och skrek åt honom att hålla tyst och att hon fick ont i öronen. Inte ens var sin banan fick dem på bättre humör.

Det hela nådde kulmen när vi var vid mejerihyllorna. Linus satt och illvrålade i vagnen samtidigt som han stack ner handen i hållaren för scannerapparaten om och om igen. En annan mamma fick då syn på honom och mer eller mindre skrek åt mig att han satt fast och att det var därför han skrek så... Hur dum kände man sig inte då, och hur dum trodde hon inte jag var som struntade i honom när han satt fast! Sen när jag sa att han gör så hela tiden skyndade hon lite fint därifrån.....

Kan säga att det var inte mycket som som slog att parkera bilen på uppfarten och bära in två sovande barn. Hade jag inte själv suttit bakom ratten hade nog någon fått bära in mig också. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar